InvoiceFirewall
Veiledende businesscase
InvoiceFirewall er best practice i det moderne digitale kreditorbokholderiet.
De mest trivielle rutineoppgavene automatiseres.
Leverandørene hjelpes med å fakturere korrekt
- og 100% elektronisk.
Denne beiledende businesscase er basert
på erfaring fra andre kundeprosjekter samt faktureringsinformasjonen.
Potensielle besparelser
Antall fakturaer per år: 10.000
Besparelser gjennom automatisk fakturakontroll:
Andel fakturaer som må omarbeides
25 %
Etterbehandlingstid per feil faktura
3 min.
Besparelser gjennom automatisk fakturakontroll
52.500 NOK
Besparelser ved å øke andelen e-fakturaer til 100%
Antall fakturaer som blir konvertert fra PDF / papir til e-post
9.000
Tidsforbruk for inngang, skanning / OCR, maler etc.
2 min.
Besparelser ved å øke andelen e-regninger
126.000 NOK
Totalt sparepotensial per år
178.500 NOK
Investeringer
Implementering av InvoiceFirewall
111.100 NOK
Månedlig abonnement på InvoiceFirewall
11.100 NOK
Kostnader for det første året
244.300 NOK
Andre års kostnader
133.200 NOK
Forventet årlig nettosparing fra år to
45.300 NOK
**Businesscasen er basert på en standardimplementering med to business rules og integrasjon til ERP systemet.
efacto har mer enn 5000 kunder for automatisk
behandling av leverandørfakturaer
Sådan fungerer InvoiceFirewall
- InvoiceFirewall går gjennom leverandørlistene dine og finner leverandørene som kan overføres direkte til e-fakturaen.
- Leverandører som ikke kan sende e-fakturaer tilbys en portal der de kan sende fakturaer elektronisk enkelt og gratis.
- Alle e-regninger kontrolleres i henhold til reglene du angir. Hvis fakturaen inneholder mangler eller feil, sendes den automatisk tilbake til leverandøren, som retter dem og sender dem igjen.
- Automatisering betyr at fakturaer ikke lenger trenger å bli behandlet med OCR fordi de nå mottas elektronisk.
- Systemet genererer innkjøpsrapporter for leverandør- og vareinformasjon.
5 Årsaker til at du bør vurdere InvoiceFirewall
1. Det er stort potensial for besparelser nå og i fremtiden.
2. Å få alle leverandører til å sende e-fakturaer er en pågående, manuell prosess som InvoiceFirewall håndterer automatisk.
3. Ansattes tid frigjøres til andre, mer verdiskapende oppgaver.
4. Du styrker forholdet til leverandørene gjennom en intelligent portal for e-faktura og punktlig betaling.
5. Du får et kraftig rapporteringsverktøy som viser kjøpsvolumet for hver leverandør.
Ytterligere fordeler med systemet
- Du får en kommunikasjonsplattform med e-postmaler for leverandørene dine. InvoiceFirewall sender både e-post og påminnelser automatisk. Det sparer mye administrativt arbeid.
- Arbeidstilfredshet i teamet ditt øker fordi ansatte kan fokusere på mer spennende oppgaver i stedet for å spore dårlige fakturaer.
- Du får større sikkerhet for at fakturaer blir betalt i tide, noe som sparer tid når det gjelder slingerkostnader og morarenter.
- Du reduserer risikoen for svindel fordi systemet blokkerer duplikater av fakturaer eller fakturaer fra leverandører som er svartelistet av banken.
InvoiceFirewall er kompatibel med alle ERP- og faktura-arbeidsflytsystemer.
Gjennomføringen tar omtrent 4-6 uker.
Jo raskere du kommer i gang, jo større er besparelsene.