InvoiceFirewall

Sett dine fakturaer på autopilot

InvoiceFirewall er «best practice» i det moderne digitale kreditorbokholderiet. De mest trivielle rutineoppgavene automatiseres og leverandørene hjelpes med å fakturere korrekt – og 100% elektronisk.

Du unngår tidstap, feil og svindel

Referencer

Hva sier andre om efacto?

I lengden sparer vi mye penger. Nå blir i stedet feil automatisert
gjennom InvoiceFirewall, og ansatte får løsrevet tid til andre
arbeidsoppgaver. Vi kan ikke tenke oss å gå tilbake til det gamle systemet. Dette er smart bruk av digitalisering. Nå har vi full kontroll på alle inngående faktura og prosessen ved å behandle dem.

Fjord1 er det største fergeselskapet i Norge, og omsatte i fjor for 2,3
milliarder kroner.

Egil Kirkebø

IT- og systemkoordinator i Fjord1

Vi har redusert manuelle feil og fått et langt bedre oversikt over fakturabehandlingen. Jeg er helt sikker på at investeringen blir en god business case. Vi har kun positive ting å si om efacto. De har et høyt kompetansenivå og har vært veldig gode til å forstå og oppfylle våre behov.

Kemp & Lauritzens faglige kompetanser og innovative tilgang skaper grønne løsninger, sikker infrastruktur og konkurransedyktige bedrifter. Vi sikrer kvalitet, stabilitet og effektivitet og styrer prosjektet fra start til slutt.

Michael Schmidt

IT Manager, Kemp & Lauritzen

Nå kommer alle fakturaer inn i systemet uten feil!
Vi har god erfaring med InvoiceFirewall. Vi har bedre kvalitet på leverandørfakturaene, god dokumentasjon og vi sparer mye tid. Vi får brukt våre kompetanser bedre og jobber mere effektivt.

Navnet Bergen kommer av norrønt og betyr den grønne enga mellom fjella. Kommunen har rundt 15 000 ansatte som betjener over 270 000 beboere.

Wenche Aarvold

Bergen kommune

Invoicefirewall

Hvordan virker det?

Roboten i InvoiceFirewall overtar de mest tidkrevende og trivielle rutineoppgavene i kreditorbokholderiet ditt og hjelper samtidig dine leverandører med at fakturere deg korrekt – og helt digitalt. Se ytterligere informasjon nedenfor.

Automatisk screening og feilkorrigering
InvoiceFirewall er plassert mellom dine leverandører og ditt økonomisystem. Når en leverandør sender en e-faktura til dere, kontrollerer InvoiceFirewall om alle nødvendige opplysninger er korrekt utfylt. Noen fakturaer med feil eller mangler rettes automatisk av roboten. Andre fakturaer sender InvoiceFirewall automatisk i retur til leverandøren med instruks om hva som skal rettes. Leverandøren retter den tilsendte fakturaen direkte i InvoiceFirewall og slipper helt å sende en kreditnota og en ny faktura. Det er god service, og det skjer helt automatisk.

Når fakturaen er 100% korrekt, frigis den til videre behandling i ditt faktura-flyt- eller økonomisystem. Du slipper derfor å styre med ufullstendige fakturaer som ingen vil vedkjennes. Det er du som bestemmer fakturareglene. Det kan også etableres individuelle regler på den enkelte leverandør, hvis det er særlige forhold som krever det.
På denne måten sikrer InvoiceFirewall den beste håndteringen av innkommende fakturaer – også sett fra leverandørens side.

Automatisk overgang til e-fakturering
Hvis alle dine leverandører sender e-fakturaer til deg så er du allerede i mål. De fleste opplever imidlertid at mange leverandører sender fakturerer pr. e-post eller som brev.

InvoiceFirewall er derfor utstyrt med en robot som overvåker hvilke leverandører som fortsatt ikke sender e-fakturerer. Ved hjelp av efactos leverandørdatabase kan vi identifisere om leverandøren allerede er oppsatt til å sende e-faktura. Leverandøren får regelmessig en automatisk en e-post med oppfordring om å sende e-fakturaer fremover. Ønsker du å gi visse leverandører lov til å fakturere på tradisjonell måte er dette også mulig.

Med InvoiceFirewall får du samtidig et logon med adgang til alle innkjøpsdata i et fast og strukturert format, som det vil ta måneder å fremskaffe, hvis det skal gjøres bilag for bilag.

Lyder dette for godt til å være sant? Så les kundeopplevelsene på denne siden om hvordan InvoiceFirewall hjelper dem med å spare tid og skape oversikt.
Har du spørsmål? Mange svar finner du i «Spørsmål og svar»-seksjonen nederst på siden. Du er naturligvis hjertelig velkommen til å ta kontakt via chatten eller bestille en online demo.

Les mer… Read Less
1
Unngå unødig arbeid i flyt-systemet


InvoiceFirewall gjennomgår fakturaen før den mottas i fakturaflyt-systemet. Autofix-roboten retter alle kjente feil. Ved mangler sendes fakturaen i retur til leverandøren, som kan rette feil og tilføre informasjoner uten krav om kreditnota og ny faktura. Ingen mangelfulle fakturaer kommer inn i de interne systemene deres.

2
Færre feil og mindre dødtid


InvoiceFirewall leser inn godkjente leverandører fra ERP-systemet hver natt. Kun godkjente leverandører, som lever opp til alle deres krav til fakturaens innhold, går igjennom brannmuren. Svindelfakturaer eller ufullstendige fakturaer blir stoppet før de når regnskapsavdelingen.

3
Fordel av stor leverandørdatabase


Dere får tilgang til vår samlede database over leverandører som allerede fakturerer elektronisk. Databasen inneholder tusenvis av leverandører, og den vokser daglig. Skifter en leverandør til e-fakturering hos én av våre kunder, hjelper det alle våre andre kunder.

4
Automatisert og segmentert dialog


InvoiceFirewall har innebygget automatisk kommunikasjonsplattform. InvoiceFirewall kan kommunisere med alle de leverandørene som ennå ikke fakturerer elektronisk og henvende seg til dem direkte pr. e-post i realtid. Dere kontrollerer utsendelsesreglene, språket og budskapene til de forskjellige segmentene.

5
Fra skannet papir til operasjonell data


I tillegg til at dere sparer penger på at langt færre fakturaer skal OCR-behandles, så får dere også mulighet til å trekke ut innkjøpsdata fra kreditorbokholderiet via InvoiceFirewalls eksportfunksjon. Det gir helt nye muligheter for å få et godt overblikk over innkjøpene.

Hva kan vi spare?

Gi oss noen detaljer, og vi vil beregne potensielle besparelser basert på standard tall fra våre eksisterende kunder.

Hvor mange leverandør fakturaer mottar dere på ett år?
Prosentandelen av leverandør fakturaer som er EHF?

Dine potensielle besparelser i NOK:

0

Hvordan kommer vi i gang?
Første trinn er et avklarende møte, hvor vi demonstrerer InvoiceFirewall for deg. Du kan da vurdere hvordan løsningen kan innfri dine ønsker om automatisering og forenkling.

Har du flere spørsmål som skal besvares før du er klar til et møte?

Fakta

Visste du at?

InvoiceFirewall kan øke behandlingen fra 0 til 0 fakturaer i timen?
Det er typisk feil eller mangler i
0% av alle innkommende fakturaer?
Det tar i gjennomsnitt
0 Min. å korrigere en simpel feil?
FAQ

Ofte stilte spørsmål om InvoiceFirewall

Hvem er efacto?

efacto er en skandinavisk bedrift fra 1999. Vi var blant de første tilbydere av løsninger til automatisk fakturahåndtering, og vår programvare er den mest gjennomprøvede og veldokumenterte

Hva er InvoiceFirewall?

InvoiceFirewall er et supplement til faktura-flytsystemer og som sikrer et 100% automatisert kreditorbokholderi

Fungerer InvoiceFirewall på smartphone og nettbrett?

Ja, du har adgang fra alle enheter med internettforbindelse

Skal jeg installere ny programvare for å bruke InvoiceFirewall

Nei. InvoiceFirewall er skybasert og krever kun en internetforbindelse og en nettleser

Hjelper dere med integrasjonen?

Ja, integrasjonen er inkluderet i prisen på en InvoiceFirewall. Vi sørger for å få deg godt i gang, og våre konsulenter står alltid til rådighet.

Tilbyr dere gratis support?

Ja. Når du investerer i en InvoiceFirewall-løsning får du gratis adgang til personlig support

Hva koster InvoiceFirewall?

InvoiceFirewall skal skreddersys til din bedrift. Derfor varierer prisen alt etter dine spesifikke behov og krav til løsningen.

Hvor raskt kan vi komme i gang med InvoiceFirewall?

integrasjonen av InvoiceFirewall tar typisk en til to arbeidsdager i IT-avdelingen. Så fort bare én av dine leverandører sender deg en elektronisk faktura så er du i gang.

Hvordan vet jeg om mine leverandører kan sende elektroniske fakturaer?

Vi tilbyr en gratis analyse av hvilke av dine leverandører og forhandlere som kan sende e-fakturaer.

Har du andre spørsmål?
Send spørsmålene dine til info@efacto.com Vi vil svare deg direkte og så snart som mulig.

Produkter

E-faktureringsløsninger fra efacto

PDFtoX

Konvertér din PDF faktura til e-faktura. Alt du behøver å gjøre er å sende den til oss

SE MERE HER

ERPintegration

Effektiv og sikker fakturahåndtering direkte fra ditt økonomisystem.

SE MERE HER
Om oss

Spesialister innen digital fakturering siden 1999

Vi stiftet efacto i 1999 for å befri bedrifter og organisasjoner fra tidkrevende manuell fakturabehandling. Mer enn 20 år i gamet har gitt oss inngående kunnskap om arbeidsprosesser og utfordringer knyttet til behandling av fakturaer.